Me & Myself...

Waiting...

Waiting...

Nafs El7eraa...  

Monday, April 21, 2008



نفس الحيرة

ونفس الصراع اللى كنت مفكر إنى حسمته من زمان رجع من تانى

ولكنه رجع أشد قسوة بكتير من زمان

رجع بسوطه ومطرقته


لمدة كبيرة من الوقت كنت فرحان جداً وسعيد إنى رومانتيك روك

سعيد إنى عرفت أعمل التوازن ده


بعد ما كنت زمان رومانتيك واكتشفت إن ده مش زمن الرومانسية


ولكن بعد مده أعلنت موت رومانتيك وأصبحت روك بس


وكنت مفكر إن ده حيكون فيه الراحة والسعادة


أو على الأقل البعد عن الحيرة


ولكن للأسف

رجع الصراع

ونفس السؤال

أنا مين فى كل الشخصيات دى؟


ناس كتير ومنهم أصحابى وحتى أهلى شايفين إنى مجنون


طب وفين العقل والمنطق فى زمن زى اللى بنعيشه ده


ليه أنا كده؟

وليه هم كده ؟

وليه الزمن كده ؟


الغريب فى الأمر واللى بدأت ألاحظة هو إنى طول الوقت بفرض تساؤلات كتير

ولما حاولت أفكر فى أجوبة إفتكرت رباعية العظيم صلاح جاهين لما قال

و الكون ده كيف موجود من غير حدود
و فيه عقارب ليه و تعابين ودود
عالم مجرب فات و قال سلامات
ده ياما فيه سؤالات من غير ردود
عجبي !!!


وألف ألف عجبى يا عمنا







AddThis Social Bookmark Button


1 comments: to “ Nafs El7eraa...

  • Moustafa`
    April 23, 2008 at 9:26 PM  

    كونك تخلى واحد يقرا كل كلمه كتبتها حتى التعليقين اللى ف المدونه
    يبقى اكيد انت خرافه
    والاكتر ان قلبك نضيف
    وبتحلل شخصيات
    و واثق من نفسك
    والا نقح بقه
    كم التناقضات اللى جواك
    وصراع الشخصيات
    وكمان الاسم
    رومانتك روك
    انت راجل دمااغ سيبك انت
    خليك ف الطريق اللى انت راسمه
    واكيد هتلاقى حد يفهمك ويقدرك
    سعدت بالتجوال عندك ف ارض الخرافات
    سلام

Design by Amanda @ Blogger Buster